Loading...

SUAMI ISTRI HARUS TAHU ...!!! Inilah 20 Hal Yang DILARANG RASULULLAH Saat B3rhubung4nN S3*KS....!! MOHON BAGIKAN AGAR MUSLIM YANG LAIN TAHU

loading...

SUAMI ISTRI HARUS TAHU ...!!! Inilah 20 Hal Yang DILARANG RASULULLAH Saat B3rhubung4nN S3*KS....!! MOHON BAGIKAN AGAR MUSLIM YANG LAIN TAHU


Berhubungan suami istri harus diakukan penuh adab dan ada demikian saat yang dibolehkan dan ada waktu – waktu yang dilarang untuk lakukan hubungan suami istri. Hal semacam ini lantaran dalam Islam hubungan suami istri yaitu melaksanakan ibadah dan bernilai pahala.


20 yang Dilarang Rasulullah Berhubungan Tubuh Dengan Isteri yakni :


1. “Wahai Ali..!

jangan sampai engkau berjima’ dengan isterimu pada awal (hari pertama) bln., pada pertengahannya (sehari) dan pada akhir (dua hari) di hujung bln.. Jadi sebenarnya penyakit gila, hilang ingatan babi dan sopak mudah mengenainya dan anaknya. ”

2. “Wahai Ali..!

jangan pernah berjima’ dengan isterimu selepas zuhor, sesungguhnya bila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak kerana jima’ waktu itu, jadi ia akan bermata juling dan syaitan sekian sukai pada manusia yang bermata juling. ”

3. “Wahai Ali..! 

jangan pernah terlibat pembicaraan semasa jima’, sebenarnya bila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak dengan jima’ yang demikian, jadi anak itu tidak selamat dari pada bisu. ”

4. “Wahai Ali..! 

jangan pernah berjima’ dengan perempuanmu dengan syahwat pada wanita lain, jadi sesungguhnya yang sekian itu bila Allah s. w. t. mengurniakan kepadamu berdua anak, anak itu bakal jadi pondan yang berupa tidak suka dan hina. ”

5. “Wahai Ali..!

bila anda berjunub di tempat tidur, janganlah membaca Al-Quran, jadi sebenarnya saya bimbang bakal turun pada anda berdua api (bala) dari langit yang membakar anda berdua. ”

6. “Wahai Ali..! 

jangan sampai berjima’ dengan isterimu kecuali ada padamu satu tuala dan pada isterimu satu tuala. ”

7. “Wahai Ali..! 

jangan sampai anda berdua menyapu dengan memakai satu tuala, kelak bakal jatuh syahwat keatas syahwat (salah seorang bakal kuat syahwatnya daripada yang lagi satu), jadi sebenarnya yang sekian itu akan menyebabkan permusuhan lantas membawa anda berdua pada berpecah dan talak. ”

8. “Wahai Ali..! 

jangan sampai berjima’ dengan isterimu waktu malam ‘Aidil Fitri (Raya Puasa), jadi sesungguhnya bila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak anak itu seorang yang cacat dan tidak peroleh anak baginya kecuali telah tua. ”
9. “Wahai Ali..! 

jangan sampai anda berjima’ dengan isterimu waktu malam ‘Aidil Adha, jadi sebenarnya bila anda berdua berjima’ waktu malam itu, jika Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak saya bimbang ia akan jadi seorang yang berjari enam atau empat. ”

10. “Wahai Ali..! 

jangan pernah anda berjima’ dengan isterimu di bawah cahaya matahari (lewat cara selekasnya – direct) dan diserang warna (cahayanya), kecuali anda gunakan tutupan (bumbung), bila tidak jadi sesungguhnya bila Allah mengurniakan pada anda
berdua

anak, kelak anak itu akan jadi seorang sentiasa hidup dalam memohon-minta serta faqir hingga mati. ”

11. “Wahai Ali..! 

jangan pernah anda berjima’ dengan isterimu di bawah pohon kayu yang berbuah, jadi sebenarnya bila Allah s. w. t. mengurniakan anda berdua anak, nanti anak itu akan jadi seorang tukang gojo, tukang sebat atau seorang ketua yang bengis, ”

12. “Wahai Ali..!

jangan pernah anda berjima’ dengan isterimu waktu pada azan dan iqomah, bila berjima’ waktu demikian, sebenarnya jika Allah mengurniakan anak pada anda berdua, kelak ia jadi seorang yang menumpahkan darah. ”

13. “Wahai Ali..! 

jangan pernah anda berjima’ dengan isterimu semasa ia hamil terkecuali anda berdua berwudhu’, bila tidak jadi sebenarnya jika Allah s. w. t. mengurniakan anda berdua anak, kelak ia akan jadi seorang yang buta hati dan bakhil tangan. ”

14. “Wahai Ali..! 

jangan pernah anda berjima’ dengan isterimu pada pertengahan (Nisfu) Sya’ban, jadi sebenarnya yang demikian itu bila Allah s. w. t. mengurniakan anda berdua anak, kelak anak itu akan memiliki tanda yang jelek pada muka dan rambutnya. ”

15. “Wahai Ali..!

jangan pernah anda berjima’ dengan isterimu pada akhir bln. (yakni tinggal dua hari) jadi sesungguhnya yang demikian itu bila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak kelak anak itu jadi seorang yang sentiasa butuh memohon-minta. “

16. “Wahai Ali..!

jangan pernah anda berjima’ dengan isterimu dengan syahwat pada saudara perempuannya! (ipar anda) kerana yang demikian itu sebenarnya bila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak, kelak anak itu akan jadi penolong dan pembantu pada orang yang zalim dan pada tangannya buat kebinasaan pada manusia. ”

17. “Wahai Ali..! 

jangan pernah anda berjima’ dengan isterimu di atas loteng jadi sebenarnya yang demikian itu bila Allah s. w. t. mengurniakan anak pada anda berdua kelak anak itu jadi seorang munafiq, pelampau yang melalui batas. ”

18. “Wahai Ali..! 

jangan pernah anda berjima’ dengan isterimu waktu malam anda bakal keluar musafir kerana yang demikian itu sesungguhnya bila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak, ia akan membelanjakan harta pada yg tak Haq, ” dan Rasulullah s. a. w. membaca ayat Al-Quran : “Innal Mubazziriina kaanu – ikhwan Nas – Syayathin. ”

19. “Wahai Ali..!

jangan pernah anda berjima’ dengan isterimu apabila anda keluar bermusafir dalam tempoh tiga hari tiga malam, jadi yang demikian itu sebenarnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak, kelak ia jadi seorang pembantu pada semasing orang yang zalim. ”

20. “Wahai Ali..!

jangan pernah anda berjima’ dengan isterimu pada awal malam, jadi sebenarnya bila dikurniakan anak pada anda berdua, ia jadi seorang tukang sihir, sunglap, dan inginkan dunia daripada akhirat. ”


Sumber : pusatkabarterupdate
loading...

0 Response to "SUAMI ISTRI HARUS TAHU ...!!! Inilah 20 Hal Yang DILARANG RASULULLAH Saat B3rhubung4nN S3*KS....!! MOHON BAGIKAN AGAR MUSLIM YANG LAIN TAHU"

Posting Komentar